![Atlantis Platforms](https://animalab.hu/images/dbd573c3-3814-455e-baad-b9f649ad4b27/f7a0a54c92471ac4480e727e4ccf93df-xl.jpg)
![40400
Atlantis 4-Platform System](https://animalab.hu/images/64852d0f-9283-4289-9dd8-1caeb8487ccc/atlantis13-1024x683.jpg)
![40100
Atlantis Single-Platform System](https://animalab.hu/images/7231be60-e8b9-40ae-9908-1e09abd5ab9c/atlantis1-1024x683.jpg)
![40100-002
Atlantis Platform, upward pos](https://animalab.hu/images/03eccc97-28b7-4995-883c-d57c90afe1d8/bbbb-105x240.jpg)
![40100-002
Atlantis Platform, downward positio](https://animalab.hu/images/50379c33-e604-447f-9f01-94040ff3e845/eee-125x240.jpg)
Távvezérelt Atlantis platformok a Morris Water labirintushoz
- 4 platform egy vezérlővel
- Távvezérlésű emelés/süllyesztés
- Hidraulikus rendszer
- Kézi vagy automatizált mód
Előnyök
- A 4 negyedben való pozícionálás következetessége
- Nincs több kéz a medencében!
- Nincs áram a medencében
- A vezérlő és/vagy szoftver által pontosan irányított fel/le mozgás
Alkalmazások
Ahogy az „Atlantisz platform: A Buresova-féle igény szerinti platform új tervezése és továbbfejlesztése a vízi labirintushoz” lapban írta R.I.W. Spooner et alia, a vízi labirintus széles körben alkalmazott térbeli tanulási feladatában a (Morris 1981, 1984) patkányok (vagy egerek) gyorsan megtanulnak viszonylag közvetlen utakat járni a platform felé, jelezve, hogy megtanulták annak térbeli elhelyezkedését.
A transzfertesztek, amelyeket néha próbateszteknek nevezünk, amelyek során a platform eltávolításra kerül a medencéből, további bizonyítékokat kínálnak a valódi térbeli tanulásról, mivel a kiképzett állatok keresési mintát mutatnak, amely az oktatási kvadránsban a platform helyére összpontosít.
Emiatt és a hatékonyság ellenére a vízi labirintusos feladatnak vannak bizonyos korlátai: az állatok stratégiákat dolgozhatnak ki a platform megtalálásához, például nagyjából a megfelelő távolságtól az oldalfalig körözhetnek, amely valójában nem követeli meg tőlük, hogy megtanulják, hol van a platform, így ez helytelenül értelmezett térbeli tanuláshoz vezet.
E korlátok legyőzése érdekében az Atlantis platformot Buresova et al. (1985) tervezte és a fent említett cikkben validálta, bizonyítva, hogy a platform rendkívül (100%) megbízható, és az Atlantis platformra kiképzett patkányok jelentősen jobb lokalizációját mutatja, összehasonlítva a szokásos rejtett platformra kiképzett patkányokkal.
A platform fokozatos emelkedése vízfelszín alatti helyzetbe minimális viselkedési zavart okoz. A patkányok ugyanúgy menekülési platformként kezelik, mint a szokásos platformot.
Részletes információkat megtalálhat az Ugo Basile weboldalán, vagy kapcsolatba léphet csapatunkkal.
- D. Ryan et alia: "Spatial Learning Impairments in Plb1triple Knock-In Alzheimer Mice are Task-Specific and Age-Dependent" Cellular and molecular life sciences 70(14): 2603-2619, 2013
Method Paper
- R.I.W. Spooner et al.: ”The Atlantis Platform: A New Design and Further Developments of Buresova’s On-demand Platform for the Water Maze” Learn. Mem. 1: 203-211, 1994
- G. Riedel et al.: “Reversible Neural Inactivation Reveals Hippocampal Participation in Several Memory processes” Nature Neurosc. 2 (10): 898-905, 1999
- I.Q. Wihshaw et al.: “The Behavior of the Laboratory Rat: A Handbook with Tests” Oxford Univ. Press, USA: 1, 2004