Többszörös labirintus, teljesen automatizált moduláris rendszer egér vagy patkány
- Új szabadalmaztatott moduláris rendszer
- Az ajtók a padló alá csúsznak
- Minden kar saját motorral van ellátva
- Kézi vagy PC-vezérelt mód
- Cserélhető falak, normál vagy alacsony profilú
Előnyök
- Egy készülék különböző konfigurációkban állítható össze
- Akadálymentes kilátás az optimális videónyomkövetéshez még optogenetikai vizsgálatok során is
- Sima és csendes működés
- TTL vagy USB kapcsolaton keresztül
- Egocentrikus vagy allocentrikus térbeli memóriatesztekhez
Alkalmazás
A térbeli memória a környezet mentális földrajzi térképének elkészítésére és a környezettel való megfelelő eligazodásra való képesség (Ref). Az embereknél például a térbeli memória lehetővé teszi, hogy egy nagy épületben könnyen megtaláljuk az utat a megfelelő irodához.
Míg a munkamemória és a referencia-memória definíciói alig észrevehetőek lehetnek, és a tudósok között vitákra adhatnak okot, röviden: a munkamemória az a képesség, hogy nyomon kövessük, hogy
melyek azok az irodák, amelyeket már meglátogattunk, miközben valakit kerestünk, míg a referencia-memória lehetővé teszi, hogy emlékezzünk a sok szoba közül Mary irodájára.
A rágcsálókkal végzett vizsgálatok során a térbeli memóriát úgy lehet tesztelni, hogy az állatokat három vagy több sugárirányban elrendezett átjáróból (kar) álló útvesztőkbe helyezzük, és megfigyeljük akár a spontán
felfedező magatartást vagy jutalom-alapú navigációt.
Részletes információkat megtalálhat az Ugo Basile weboldalán, vagy kapcsolatba léphet csapatunkkal.
Method paper
- D.S. Olton and R.J. Samuelson: "Remembrance of places passed: Spatial memory in rats" Journal of Experimental Psychology: Animal Behavior Processes, 2 (2): 97–116, 1976
- Cunha et al. “Brain-Derived Neurotrophic Factor (BDNF) Overexpression in the Forebrain Results in Learning and Memory Impairments” Neurobiology of Disease: 358-368, 2009
- Gitler et al. “Different Presynaptic Roles of Synapsis at Excitatory and Inhibitory Synapses” The Journal of Neuroscience, 24(50): 11368-11380, 2004
- Tracey J. Shors “Learning during stressful times” Learning and Memory 11: 137-144, 2004
- E. D. Lewin “Use of the Radial-Arm Maze to Assess LEARNING and Memory in Rodents” Methods of Behavior Analysis in Neuroscience, ed. Jerry J. Buccafusco, CRC Press LLC, Boca Raton, Florida USA, 2001
- Jacqueline N. Crawley “What’s Wrong with my Mouse”: Chapter 6 “Learning and Memory”, Wiley Inc., New York, USA, 2000